سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شمیم حیات

« آشنایی با اتحادیه بین المللی سازمانهای غیر دولتی حامی حقوق ملت فلسطین»

 

فلسطین پاره تن جهان اسلام و قبله اول مسلمین ، روزگار سختی را سپری می کند. فریاد استغاثه زنان و کودکان بیگناه که مسلمانان و آزادگان جهان را به یاری می طلبد. بیش از هر زمان دیگری به گوش می رسد. آنان با قطع امید از قدرتها و دولتها به سوی نهادها مردمی در سراسر جهان بویژه دنیای اسلام چشم دوخته اندو در جهت مقابله با این دشمن غدار از آنان کمک می جویند. در راستای اجابت ندای «یاللمسلمین» فلسطینیان، جمع گسترده ای از سازمانهای غیر دولتی حامی فلسطین به منظور ساماندهی اقدامات مردمی تشکل مستقلی را بوجود آورده اند.

« اتحادیه بین المللی سازمانهای غیر دولتی حامی حقوق ملت فلسطین » یک نهاد مردمی متشکل از نمایندگان سازمانهای غیر دولتی فعال و شناخته شده بیش از بیست کشور جهان است.

این اتحادیه با تکیه بر بسیج حمایتهای مردمی ، پس از برگزاری نخستین نشست تأسیسی در سال 1387 موجودیت خویش را راسماً اعلام نمود و سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی را به عنوان دبیر کل برگزید.

در فصل دوم اساسنامه اتحادیه ، اهداف و راهبردهای این نهاد چنین ذکر شده است:

 

- پشتیبانی و دفاع از حقوق مردم فلسطین و کمک در راستای تحقق آن.

- کاهش آلام فلسطینیان از طریق بسیج سازمانهای غیر دولتی.

- تقویت نهادهای مدنی فعال در حمایت از فلسطین .

- ساماندهی کمکهای بشردوستانه و ارسال آن به اراضی اشغالی.

 

در همین راستا و در جهت مقابله با هژمونی اقتصادی اسرائیل « اتحادیه » فعالیتهای مختلفی را انجام داده است که طرح « تحریم شرکتهای حامی رژیم صهیونیستی» یکی از آنها به شمار می رود. اینک که رژیم اشغالگر قدس ، فضا را برای توسعه سرزمینی نامناسب میبیند و فرزندان غیور و سرافراز « حزب الله» راه را برای توسعه طلبی و تجاوزگری این رژیم بسته اند.به مدد حامیان آمریکایی خویش و در جهت کنترل هر چه بیشتر منطقه ، دشمن صهیونیستی مکر دیگری اندیشیده است. آنها می کوشند تا از مسیر سلطه اقتصادی و تصرف بازارهای منطقه پروژه ناتمام اشغالگری را به فرجام برسانند.

با توجه به تلاش مستمر صهیونیسم جهانی برای کنترل منطقه و کوشش در جهت سلطه بر اقتصاد خاورمیانه اتحادیه در راستای وظایف ذاتی خود، مشارکت فعال در طرح « تحریم » را به آزادگان جهان پیشنهاد می کند.

طرح مذکور بر مبنای استراتژی مقاومت منفی و فعال مردمی طراحی شده و با هدف مقابله با تلاشهای سلطه جویانه رژیم صهیونیستی از همگان می خواهد تا با مشارکت در این جهاد ، به دفاع از ارزشهای انسانی و اسلامی ، بپردازد.                                             ستاد تحریم شرکت های حامی رژیم صهیونیستی  


نوشته شده در پنج شنبه 87/10/12ساعت 1:50 عصرنوشته ی حسیبا دلنوشته همراهانم ( ) |

<   <<   6   7      >

Design By : Pichak